ترنم سپید

نغمه های دل

ترنم سپید

نغمه های دل

شعری از مهرداد اوستا


وفا نکردی و کردم، خطا ندیدی و دیدم
شکستی و نشکستم، بُریدی و نبریدم

اگر ز خلق ملامت، و گر ز کرده ندامت
کشیدم از تو کشیدم، شنیدم از تو شنیدم

کی ام، شکوفه اشکی که در هوای تو هر شب
ز چشم ناله شکفتم، به روی شکوه دویدم

مرا نصیب غم آمد، به شادی همه عالم
چرا که از همه عالم، محبت تو گزیدم

چو شمع خنده نکردی، مگر به روز سیاهم
چو بخت جلوه نکردی، مگر ز موی سپیدم

بجز وفا و عنایت، نماند در همه عالم
ندامتی که نبردم، ملامتی که ندیدم

نبود از تو گریزی چنین که بار غم دل
ز دست شکوه گرفتم، بدوش ناله کشیدم

جوانی ام به سمند شتاب می شد و از پی
چو گرد در قدم او، دویدم و نرسیدم

به روی بخت ز دیده، ز چهر عمر به گردون
گهی چو اشک نشستم، گهی چو رنگ پریدم

وفا نکردی و کردم، بسر نبردی و بردم
ثبات عهد مرا دیدی ای فروغ امیدم؟


نظرات 4 + ارسال نظر
خوشه های خشم! چهارشنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 03:03 ب.ظ

هرکجا هستم باشم
اسمان مال من است
پنجره.فکر.هوا.عشق.زمین مال من است.
چه اهمیت دارد

گاه اگر می رویند

قارچ های غربت؟

سلام بر شما دوست خوب؛

از اینکه به وبلاگ سر زدید ممنون، و نیز از نظر خوبتون سپاسگزارم

حسین یکشنبه 1 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:37 ق.ظ http://1w1p.blogsky.com

سلام دوست عزیزم.

شعر خیلی قشنگی بود.

-
قسمت آخر سریال ورزش رو گذاشتم.
این دیگه نتیجه گیریه انشاءالله.

سلام دوست خوب؛

ممنون از توجه ات. حتما سر می زنم

شاد باشید

حسین دوشنبه 2 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:41 ق.ظ http://1w1p.blogsky.com

سلام

ممنونم از نظرت.

درسته.
ماجرای اصلی همینه که به قول شما پیوندمون با کل هستی رو درک کنیم.

بعد از اینکه خدا رو میشناسی تازه متوجه میشی که،
ای دل غافل، همه ما از یه قدرت بوجود اومدیم،

همه از خداییم،

در واقع هممون یکی هستیم.

فهم این موضوع خیلی شیرین و دلچسبه.
-----
اون کتاب عاشقانه آرام رو هم بالاخره پیدا کردم.
انشاءالله وقت بشه بخونم

باز هم به خاطر تفکرات مثبت و سازنده ات و نکته سنجی های قشنگتون ممنون

سارا پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 01:53 ب.ظ http://behtarenmadar.blogsky.com

من این شعرو خیلی دوس دارم مخصوصا این بیتش
مرانصیب غم آمد به شادی همه عالم
چرا که از همه عالم محبت تو گزیدم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد